04
Miljøfokusert redesign
GRØNN&FRISK SPINAT
Reduksjonistisk emballasje
Oppsummering
Oppgaven følger Wanda Grimsgaards (professor og forfatter av Design og Strategi (2018)) seks faser for strategisk utvikling av design til å utføre et redesign av Bamas Grønn&Frisk “Super*Spinat”. Designet er forankret i en reduksjonistisk bærekraftsstrategi og utforsker muligheter innen materialer, grafikk og strategisk tilnærming.
Oppgaven
Redesign et eksisterende dagligvareprodukt med forbedringspotensiale innen miljøvennlighet, brukervennlighet, visuelt design og formidling. Finn mulige løsninger for å nå et felles mål om sirkulær økonomi gjennom innsikt i bærekraft, materialitet, design, bedrift og marked.
Problemstilling
Hvordan kan et redesign av emballasjeløsning for spinat bidra til reduksjon av miljøbelastninger i tråd med Bamas mål om bærekraft?
Bakside

Riss av omslag
Original emballasje designet av Design House Oslo
Annonser i landskap- og portrettformat